Saçlarımız Neden Dökülür, Tedavisi Nasıl Sağlanır

Saçlarımız Neden Dökülür, Tedavisi Nasıl Sağlanır?

Saç dökülmesi tedavileri, saç sağlığının korunması ve olası sorunların giderilmesini sağlayan tekniklerdir. Günümüzde saç sağlığına yönelik birçok farklı teknik uygulanıyor. Bu alanda yapılan çalışmalar, ciddi oranda başarılı sonuçlar alınmasını sağlamıştır. Saç mezoterapisi, kök hücre tedavisi ve PRP gibi yöntemler, günümüzde kullanılan en etkili tekniklerdir. Fakat saç dökülmesi tedavileri sadece bu yatıştırıcı etkili tekniklerle sınırlı değildir. Aynı zamanda saç kaybının yüksek düzeyde olduğu durumlarda saç dökülmesinin engellenmesinin yanı sıra yeni ve sağlık saçların elde edilmesi de mümkündür. Saç ekimi tamamen doğal, yeni ve sağlıklı saçlara sahip olma imkanı sunar.

Saç Dökülmesi Neden Olur?

Saç dökülmesi, birçok farklı neden doğrultusunda gelişebilir. Günümüzde yapılan bilimsel çalışmalar saç dökülmesinin en temel nedeninin genetik faktörler olduğunu ortaya koymuştur. Bunula birlikte;

• Yüksek düzeyde stres, endişe ya da kaygı,
  • Kullanılan kozmetik ürünler ve saç bakım ürünleri,
  • Saç sağlığını etkileyen bazı ilaçlar,
  • Beslenme ve uyku düzenindeki dengesizlikler,
  • Deri hastalıkları,
  • Hormonal değişimler ve sistemik hastalıklar

Gibi bazı temel durumlar da saç dökülmelerine neden olur.

Uygulamanın Hedefi Nedir?

Saç dökülmesi tedavileri, temel olarak iki farklı düzleme sahiptir. Bunlardan ilki dökülme ya da saç kaybını engellemeye yöneliktir. Bu tarz tedaviler, çok büyük oranda yatıştırıcı etki gösterir. Bununla birlikte saç dökülmesinin boyutlarının artması ya da kişinin bu durumdan fazlasıyla şikayetçi olması halinde ise saç ekimi işlemleri yapılabilir. Saç ekimi, cerrahi bir operasyondur ve günümüzde farklı teknikler kullanılarak uygulanır.

Kimlere Uygulanır?

Saç dökülmesi tedavileri, saç sağlığı sorunu yaşayan herkes için uygundur. Daha düşük boyutlu dökülmeler, saç seyrelmeleri, belli alanlarda ortaya çıkan açıklıklar ya da benzeri türden saç kayıpları yaşayan herkes, bu tedavilerden faydalanabilir. Üstelik saç dökülmesine yönelik uygulanan tedavilerde çok büyük oranda yaş sınırı bulunmaz. Fakat uygulamadan önce mutlaka alanında uzman bir hekim tarafından hasta detaylı tetkiklere tabii tutulmalıdır.