Ozon Tedavisi

Bilindiği gibi dünyanın stratosferinde bir ozon tabakası mevcuttur. Ozon, üç oksijen atomundan oluşan bir gazdır. Bu tabakanın birincil amacı, dünyanın büyük bir kısmını emdiği güneşten gelen ultraviyole radyasyonundan gezegeni muhafaza etmektir. Tıpta ise ozon tedavisi, vücudun oksijen alımını ve kullanımını geliştirip bağışıklık sistemini aktive ederek vücudu dezenfekte etmeyi amaçlar.

Ozon tedavisi genel anlamıyla medikal ozon jeneratörleri sayesinde elde edilen ozon gazının vücuda çeşitli şekillerde verilerek hastalıkların tedavisinde kullanılmasıdır.

Ankara'da ozon tedavisi & fiyatı

Ankara'da ozon tedavisi yaptırmak ya da fiyat öğrenmek için 0530 134 52 48 numaralı telefondan mesai saatlerinde bize ulaşabilirsiniz. Tüm sorularınızı iletişim sayfasındaki formu kullanarak ya da linke tıklayarak Whatsapp üzerinden bize iletebilirsiniz.

Ozon Tedavisi

Ozon tedavisi medikal ozon jeneratörleri sayesinde elde edilen ozon gazının vücuda çeşitli şekillerde verilerek hastalıkların tedavisinde kullanılmasıdır.

Ozonun Vücuttaki Etkilerini Şu Şekilde Sıralayabiliriz;

• Ozon, vücudun antioksidan sistemini aktive eder. Tüm toksinleri (fenol, pestisid, deterjan, kimyasal atık, aromatik bileşikler) nötralize ederek etkisiz hale getirebilir.
  • Oksijenin hemoglobinden ayrılmasını sağlar; bu sayede dokuların oksijenlenmesi artar.
  • Damar düz kaslarında gevşeme yaparak tansiyonun düşmesini sağlar. Alyuvarların elastisitesinde artış yapar. Bu mekanizmalar sayesinde vücudun en ücra köşelerinde bile kan dolaşımı ve oksijenlenme düzelir.
  • Kan hücrelerinin bir araya toplanarak pıhtı oluşturmalarını önler; bu sayede kalp krizi ve inme riski azalır.
  • Metabolizmayı canlandırır, kan lipitleri ile direkt etkileşime girer, aterom plağı oluşumundan sorumlu kolesterol ve lipoproteinleri düşürür. Lokal lipoliz etkisi vardır; bu sayede kilo verme kolaylaşır.
  • Hücrelerin kan şekerini kullanmasını arttırarak kan şekerini düşürür.
  • Hücrelerin kanserojen etkilere karşı savunma sistemlerini güçlendirir.
  • Verilen ozon dozuna bağlı olarak bağışıklık sistemi aktive edilebilir; iltihaplar baskılanabilir.
  • Dokuların tamir mekanizmalarını tetikler.
  • Bakteri mantar ve virüsleri öldürücü etkisi vardır.
  • Vücutta yağ yakımını sağlayarak zayıflamaya yardımcı olur; spor ve diyet programlarınızı destekler.
  • Ozon tedavisi sonucunda yenilenmiş, daha sıkı ve pürüzsüz bir cilde sahip olursunuz. Ozon tedavisi ile deri kan dolaşımını arttırarak bu işlemlerin gerçekleşmesinde önemli rol oynar. Ozon tedavisi ile artık daha temiz, yenilenmiş, yumuşak ve daha gençleşmiş bir cilde kavuşursunuz.

Ozon Tedavisi Hangi Hastalıkların Tedavisinde Kullanılır?

Oksijen terapisi veya diğer adı ile ozon tedavisi, birçok hastalıkta yardımcı tedavi yöntemi olarak sıklıkla tercih edilmektedir. Bunlardan bazıları şu şekilde sıralanabilir:

Dolaşım Bozuklukları

Ozon tedavisinin en sık kullanıldığı hastalık, dolaşım bozukluklarıdır. Özellikle diyabet hastası bireylerde görülen ayak bölgesinde uyuşma, karıncalanma, üşüme ve ağrı gibi rahatsız edici sorunlar hastalığın yol açtığı dolaşım bozukluğundan kaynaklanır.

Bu hastalarda dolaşım bozukluğunun yol açtığı etkiler hiperbarik oksijen tedavisi ile büyük oranda önlenebilmektedir.

Kanser

Kanser hastalarında tamamlayıcı tedavi olarak tercih edilebilen yöntemlerden bir tanesi ozon tedavisidir. Bağışıklık sisteminin aktivasyonunu artıran ve kanserle savaşan hücrelerin üretimini destekleyen oksijen terapisi, vücudun genel direncine olumlu yönde katkı sağlayarak kanser tedavisine yardımcı olur. Aynı zamanda zindelik vermesi sebebiyle kemoterapinin olumsuz etkilerinin azaltılmasında da önemli rol oynar.

Göz Hastalıkları

Özellikle yaşlılığa bağlı olarak damarların yapısında meydana gelen bozulmalar sonucu optik sinirler ve retinada hasarlar oluşur; bu da göz hastalıklarına sebebiyet verir. Bu gibi durumlarda uygulanan ozon tedavisi, dolaşımdaki aksaklıkların önüne geçilmesine yardımcı olur. Tedavinin hastalığın gerilemesini sağlayıp sağlamadığı konusundaki çalışmalar yetersiz kalsa da göz hastalıklarının ilerleyişini önemli ölçüde önlediği bilimsel araştırmalarla desteklenmektedir.

Bakteri ve Mantar Enfeksiyonları

Mantar ve bakterilerin üremesini engelleyici özelliği sebebiyle uzun süredir suların arıtılmasında kullanılan ozon, bu ajanların sebep olduğu hastalıkların tedavisinde de başarıyla uygulanmaktadır. Özellikle ayak bölgesinde oluşan mantar hastalığında oksijen tedavisi uygulanarak inatçı enfeksiyonların önüne geçilmesi mümkün olabilmektedir.

Yukarıda belirtilen hastalıkların haricinde ozon terapisi; romatizma, artrit, yatak yaraları, kolit ve proktitis gibi bağırsak enfeksiyonları, vurgun, herpes simplex ve herpes zoster virüslerinin sebep olduğu hastalıklar ve karaciğer enflamasyonları gibi birçok hastalığın tedavisinde tamamlayıcı tedavi yöntemi olarak kullanılmaktadır. Ayrıca anti-aging olarak da bilinen yaşlanma karşıtı bazı terapilerde de ozondan yararlanmak mümkündür.

Ozon terapinin tedavi süreci, genellikle seans sıklığı haftada 1-2 seans olmak üzere genelde 10 seanstır. Seansların sıklığına ve sayısına doktorunuz karar verecektir. Uygun hastalıklara uygun dozlarda ve uygun yoldan verildiğinde yan etkisi yoktur.

Ankara'da ozon tedavisi yaptırmak için bize ulaşın

Ankara'da ozon tedavisi yaptırmak ya da uygulama hakkında bilgi edinmek için bize 0530 134 52 48 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz.